Aktualności z lat 2016 - 2017
20 kwietnia odbyła się już czwarta edycja szkolnego konkursu z języka angielskiego Karaoke in English, w którym brały udział dzieci z klas I – VI. Konkurs był prowadzony w formie show i wszyscy uczniowie oraz pracownicy szkoły mogli obejrzeć występy małych artystów. Jury w składzie Pani Martyna Dramczyk, Pani Monika Robson oraz Pan Donald Robson wyróżnili następujących wykonawców:
I miejsce: Igor Konieczny (kl. Va) – ‘’Radioactive’’
II miejsce: Zuzanna Mućka (kl. Va) - ‘’Hallelujah’’ oraz Wiktoria Sałata (kl.VI) – ‘’Rolling in the deep’’
III miejsce: Olgierd Pepłowski (kl. I) – ‘’I feel good’’
Wyróżnienie: Adrianna Pakieła (kl.IIIb) – ‘’The show’’ oraz duet Michalina Jażdżewska (kl.Va) oraz Pola Pospieszna (kl.Va) – ‘’Let me love you’’
Uczniowie klas trzecich w wiosennym nastroju pojechali do Swołowa. Miejsce to jest nam bardzo dobrze znane. Tym razem poznaliśmy zwyczaje i wierzenia Wielkanocne, które występowały i występują w kulturze kaszubskiej. Nasza przygoda rozpoczęła się od stworzenia własnych cukrowych baranków wielkanocnych, później poznaliśmy z czego korzystali dawni mieszkańcy, aby stworzyć ciekawe i smaczne wyroby cukiernicze. Na koniec wycieczki spróbowaliśmy odkryć tajemnicę jaką skrywa jajko, czyli jaki był początek? Czy z jajka wykluło się pisklę, czy może wyłonił się z niego cały świat....? Po burzliwej dyskusji i wysłuchania ciekawych historii zdradzono nam od początku do końca jak wyczarować pisankę. Dzieci wykorzystały zdobytą wiedzę i wykonały wspaniałe pisanki, które razem z barankiem zabrały do swoich domów. Swołowo to chyba naprawdę zaczarowane miejsce, bo w czasie tej wycieczki mieliśmy wszystkie pory roku, od śniegu, przez deszcz i wiatr, po słońce.
Na przełomie marca i kwietnia 2017 r. uczniowie klas trzecich na zajęciach języka kaszubskiego utrwalali słownictwo związane z pomieszczeniami mieszkalnymi wykonując w zespołach tematyczne plansze rysunkowe. Dzieci wykorzystały do tego zadania wiadomości z lekcji oraz dodatkowe informacje np. z podręczników,słowników czy też internetu. Praca w grupach sprzyjała integracji uczniów, a jej efekty – gotowe plansze – zostały zaprezentowane przez poszczególnych uczniów na forum klasy.