Relacja z wycieczki klasy 8a do Krakowa

Utworzono: 09-06-2023

Dnia 04.06.2023r. klasa 8a wyruszyła pociągiem z kuszetkami na wycieczkę klasową do Krakowa.
Po przyjeździe w poniedziałek rano wyruszyliśmy na zwiedzanie Wawelu, odwiedziliśmy m.in. Katedrę na Wawelu, grobowce, Dzwon Zygmunta i Smoczą jamę. Przespacerowaliśmy się najpiękniejszymi ulicami Krakowa- ul. Kanoniczną i Grodzką, udaliśmy się na Rynek, by zwiedzić najważniejsze miejsca- m.in. Sukiennice i Bazylikę Mariacką, udało nam się usłyszeć hejnał mariacki. Wieczorem udaliśmy się na Bulwary wiślane, gdzie część uczniów miała okazję podziwiać panoramę Krakowa z perspektywy lotu balonem. Następnego dnia wyruszyliśmy na wyprawę do uroczyska, w którym mieszczą się Skałki Twardowskiego oraz Zalew Zakrzówek- zwany „małą Chorwacją”, gdzie powstały niesamowite pływające baseny. Część uczniów zdecydowała się skorzystać z nowopowstałej infrastruktury kąpieliska. Po wspólnym obiedzie pojechaliśmy do krakowskiego aquaparku. Po wspaniałej zabawie w sportowym duchu wróciliśmy na Stare Miasto i tam w samym centrum przy muzyce na żywo spożyliśmy kolację. Ostatniego dnia naszej wyprawy zjedliśmy wspólne śniadanie w urokliwej kafejce, po raz ostatni zajrzeliśmy do Sukiennic, by zakupić pamiątki, wybraliśmy się na lody i wyruszyliśmy w stronę Wieliczki. Tam czekała na nas przygoda w kopalni. W szybie górniczym Regis, którego historia sięga XIV wieku i który jest nadal czynny, odbyliśmy szkolenie na górników. Trasą górniczą oprowadzał nas prawdziwy sztygar. Zeszliśmy na głębokość 101 metrów, po drodze zapoznając się z tajnikami pracy na kopalni dawniej i dziś. Mogliśmy doświadczyć prawdziwej ciemności, zapoznać się z pracą w kieracie, odszukać drogę na mapce, a nawet „zdetonować ładunki” wybuchowe ;) Po zakończonej pracy w kopalni wróciliśmy do Krakowa na zasłużony obiad. Uczniowie dostali czas wolny na ostatnie zakupy w Krakowskiej Galerii Handlowej połączonej z dworcem. Rankiem 08.06.2023r. wróciliśmy do Lęborka- wyspani i we wspaniałych nastrojach. To był bardzo udany wyjazd, pełen wrażeń i niepowtarzalnych przeżyć, które zostaną z nami na zawsze!