Wycieczka klasy 8 b

Utworzono: 02-06-2023

29 maja klasa 8 b wyjechała na 4-dniową wycieczkę do Krakowa i Energylandii. Podróżowaliśmy pociągiem. Po przyjeździe, spacerkiem przez Stare Miasto, udaliśmy się do hostelu. Po krótkim odpoczynku odwiedziliśmy Muzeum Iluzji, gdzie odkrywaliśmy świat nauki, sprawdzaliśmy swoją wiedzę z zakresu fizyki i rozwiązywaliśmy łamigłówki. Wieczór spędziliśmy na Starym Mieście, spacerując i zachwycając się pięknem architektury i niepowtarzalnym klimatem krakowskich uliczek.
Drugi dzień był w pełni poświęcony na zabawę w  największym w Polsce parku rozrywki, czyli w Energylandii.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wizyty na Kopcu Kościuszki. Potem udaliśmy się na Stare Miasto, aby jeszcze lepiej poznać zabytki Krakowa. Był czas na krótki odpoczynek, aby nabrać sił na kolejne zwiedzanie. Po południu odwiedziliśmy muzeum w dawnej fabryce Oskara Schidlera. Tam mogliśmy poznać okoliczności powstania słynnej „listy Schindlera”, która stała się kanwą filmu Stevena Spielberga. Na koniec dnia pojechaliśmy na Kazimierz - znanej dzielnicy Krakowa.
Ostatni dzień poświęcony był na zwiedzanie Wawelu. Odwiedziliśmy też słynnego Smoka Wawelskiego. Spacerem wzdłuż Wisły wróciliśmy do hostelu po bagaże i udaliśmy się na dworzec. Była jeszcze okazja do zakupów w Galerii Krakowskiej, która znajduje się w budynku dworca.
Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wsiedliśmy do pociągu w podróż powrotną, która minęła bardzo szybko.
Te miło spędzone dni w Krakowie uświadomiły wszystkim jak bardzo będziemy za sobą tęsknić, bo była to przecież nasza ostatnia wspólna wycieczka.